SZKOŁA PODSTAWOWA NR 24

IM. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH W RUDZIE ŚLĄSKIEJ

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 24 im. Powstańców Śląskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://sp24.halemba.edu.pl/

  • Data publikacji strony internetowej: 2017-10-17
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-01
  • Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-12-09

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:

  • część zamieszczonych na stronie publikacji w formie plików PDF nie jest dostępna cyfrowo,
  • nie zapewniono elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo,
  • zdjęcia nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
  • nie zapewniono nagrania treści w języku polskim migowym,
  • nie zapewniono informacji w tekście łatwym do czytania.

 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

  • Szkoła Podstawowa nr 24 im. Powstańców Śląskich w Rudzie Śląskiej
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: +48 32 24 22 967

Tą samą drogą można składać zgłoszenia, wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie późniejniż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej,aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosekdo Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Wejście do budynku dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu znajduje się:

  • Budynek A - od strony ulicy Ks. Pawła Lexa 3 przez boisko szkolne. Wejście z podjazdem oraz jest oznakowane.
  • Budynek B – od strony ulicy Ks. Pawłą Lexa 14 przez boisko szkolne za salą gimnastyczną. Wejście z podjazdem oraz jest oznakowane.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

  • Budynek A jest 3 kondygnacyjny. Po wejściu do środka znajduje się korytarz, który daje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim w kierunku portierni oraz małej sali gimnastycznej.
  • Budynek B jest 3 kondygnacyjny. Po wejściu do środka znajduje się korytarz, który daje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim wzdłuż sali gimnastycznej do pokoju nauczycielskiego nauczycieli wychowania fizycznego.
  • W obu budynkach brak windy.

Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku

  • W budynku A brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
  • W budynku B znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych (koniec korytarza przy sali gimnastycznej).

Ewakuacja

Drogi ewakuacyjne są oznaczone, pracownicy posiadają szkolenie z zakresu ochrony przeciwpożarowej i znają zasady postępowania na wypadek ewakuacji. Corocznie przeprowadzany jest próbny alarm przeciwpożarowy dla wszystkich uczniów i pracowników szkoły.

Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich.

Szkoła nie posiada własnych miejsc parkingowych.

Osobom niepełnosprawnym udostępniamy możliwość wjazdu na teren przyszkolny przy obydwu budynkach. W związku obowiązkiem zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom wjazd samochodu na teren szkoły musi zostać zgłoszony przed przekroczeniem bramy wjazdowej.

Wstęp z psem asystującym

Informujemy, że na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Tłumacz języka migowego

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.