Cybercraft – przygoda, która uczy
Zapraszamy do udziału w konkursie "Cybercraft - przygoda, która uczy". Uczniowie mogą pracować w grupach 2-3 osobowych, do logowania wykorzystują login i hasło takie jak do MS Teams.
Zadania konkursowe:
1. Zbudujcie postać Super STEAMa – bohatera ciekawej nauki – korzystając ze środków dostępnych w Minecrafcie:
- uczniowie klas 1-3 przygotowują: postać wysoką na co najmniej 14 bloków, 2-3 wyróżniające bohatera atrybuty (rzeczy, przybory, symbole, charakterystyczne części garderoby itp.), imię, które zostanie zapisane na tablicy i postawione obok postaci, 2-3 zdaniową charakterystykę umieszczoną na tablicy. W zadaniu liczy się również poprawność językowa tekstu.
- uczniowie klas 4-8 przygotowują: postać wysoką na co najmniej 20 bloków, 4-8 wyróżniające bohatera atrybuty (rzeczy, przybory, symbole, charakterystyczne części garderoby itp.), imię, które zostanie zapisane na tablicy i postawione obok postaci, 4-8 zdaniową charakterystykę. W zadaniu liczy się również poprawność językowa tekstu.
2. Stwórzcie Poradnik fajnej nauki – książkę w Minecrafcie, w której opowiecie o swoim przepisie na ciekawe sposoby uczenia się, zdobywania wiedzy i umiejętności oraz odkrywania świata:
- uczniowie klas 1-3 przygotowują: tytuł poradnika, który należy zapisać na pierwszej stronie książki, 2-4 strony opisu, minimum 2 zdjęcia z krainy Laboratorium Przyszłości w Minecrafcie (niech postawią na kreatywność i nie ograniczają się, mogą zrobić zdjęcia tego, co ich najbardziej zainteresowało, spodobało się, zdziwiło lub pasuje do ich pracy) oraz umieszczają przygotowaną książkę w skrzyni, znajdującej się gdzieś w krainie Laboratorium Przyszłości w Minecrafcie. W zadaniu liczy się również poprawność językowa tekstu.
- uczniowie klas 4-8 przygotowują: tytuł poradnika, który należy zapisać na pierwszej stronie książki, 6-8 stron opisu, minimum 4 zdjęcia z krainy Laboratorium Przyszłości (niech postawią na kreatywność i nie ograniczają się, mogą zrobić zdjęcia tego, co ich najbardziej zainteresowało, spodobało się, zdziwiło lub pasuje do ich pracy) oraz umieszczają przygotowaną książkę w skrzyni, znajdującej się gdzieś w krainie Laboratorium Przyszłości w Minecrafcie. W zadaniu liczy się również poprawność językowa tekstu.
Regulamin konkursu: POBIERZ>>
Potrzebne programy:
Minecraft Education Edition =>> https://education.minecraft.net/en-us/get-started/download
Mapy Minecraft Laboratoria Przyszłości dla poszczególnych grup wiekowych =>> https://portal.librus.pl/link/378
Strona konkursowa =>> https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/cybercraft-przygoda-ktora-uczy-cykl-bezplatnych-szkolen#konkurs
Zgłoszenia przyjmują nauczyciele informatyki.